Taşlı Tarla

img_8957_1

Oğlumun kurabiye lezzet ölçüsü Çatlak Kurabiye‘dir. Bunun ondan daha güzel olduğunu söyledi ki bence de bir eşitlik durumu söz konusu🙂 Evdeki kitaplarda denemek istediğim daha o kadar çok tarif var ki. Kim bilir ne lezzetler saklı içlerinde. Gelelim bu lezzetli tarife. Kitaptaki şekliyle yazacağım. Değişiklikleri parantez içinde bildireceğim.

img_8948Malzemeler:

  • 250 gr yumuşatılmış tereyağı
  • 200 gr esmer şeker
  • 2 adet iri yumurta
  • 375 gr. un
  • 25 gr kakao
  • 125 ml. süt
  • 150 gr kavrulmuş yerfıstığı (fındık kullandım)
  • 180 gr kabaca doğranmış beyaz çikolata
  • 180 gr. siyah çikolata parçacıkları

Yapılışı : Fırınınızı 180 derecede ısıtın. İki fırın tepsisini yağlayın. (Ben pişirme kağıdı kullandım) Tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar geniş bir kabın içinde orta hızda mikser ile çırpın. Birer birer yumurtaları ilave edin. Her bir yumurtayı ekledikten sonra hafifçe karıştırın. Mikseri düşük hızda çalıştırarak azar azar unu ve kakaoyu, süt ile dönüşümlü olarak ekleyin. İyice karışmalarını sağlayın. En son olarak yerfıstığı (fındık) ve çikolataları ekleyip karıştırın. Hazırladığınız hamurdan bir yemek kaşığı dolusu parçaları aralıklarla tepsiye dökün. Kurabiyeler sertleşene dek yaklaşık 10-12 dk pişirin. 5 dk tepsinin içinde ılınmasını bekleyin. Daha sonra tamamen soğumaları için tel ızgara üzerine alın.

img_8959_1Notlar :

  • Ben yerfıstığı sevmediğimden fındık kullandım. Kullanmadan önce yanmaz tavada kavurdum.
  • Kurabiyeleri yemek kaşığı yerine tatlı kaşığı ölçüsüyle yaptım. Bu şekilde büyüklükleri gayet yerindeydi.
  • Şekil vermeden önce hamuru buzdolabında dinlendirdim. Böylece dağılmadılar.
  • Bir hayli bereketli bir kurabiye ama kaç tane olduğunu unutmuşum. Yeniden yaparsam eklerim.

tasliAfiyet olsun🙂

Kaynak : Altın Kitap KURABİYELER, Alfa Yayınları Sayfa 334

İlgili Yazılar :

Bir Cevap Yazın

