Hurmalı ve Cevizli Kurabiyeler

img_9134-1

Hurma en sevdiğim kuru meyvelerden birisidir. Hazır evdeyken değişik bir tarif deneyeyim, hem de bloğa yazarım deyince, karşıma çıkan bu tarifi aldım elime. Sonuç bizi memnun etti. Meyveli kurabiyeleri seviyorsanız denemenizi öneririm.

img_9138-1Malzemeler :

  • 150 gr un
  • 1 çay kaşığı toz tarçın
  • 1/4 çay kaşığı karbonat
  • 2 yemek kaşığı su
  • 75 gr ince doğranmış hurma
  • 150 gr kuş üzümü
  • 90 gr (yumuşatılmış) tereyağı
  • 100 gr toz şeker
  • 1 adet iri yumurta
  • 50 gr dövülmüş ceviz

Yapılışı: Fırınınızı 200 dereceye getirip ısıtın. İki fırın tepsisini yağlayın. (Ben silpat kullandım) Un ve tarçını orta boy bir kabın içinde karıştırın. Karbonat ve suyu küçük bir kasenin içerisinde karıştırın. Hurma ve kuşüzümünü içine ekleyin. Tereyağı ve şekeri geniş bir kabın içinde krema kıvamına gelinceye kadar yüksek hızda mikser ile çırpın. Yumurtayı ilave edip hafifçe karıştırın. Hurmalı karışımı, kuru malzemeyi ve cevizi karışıma ekleyip yedirerek hamurunuzu hazırlayın. Hazırladığınız hamurdan 1 yemek kaşığı büyüklüğünde parçalar alarak 2.5 cm ara ile tepsilere dökün. Kurabiyelerin rengi hafif esmerleşene dek yaklaşık 8-10 (Bence 12-15 dak)  dakika pişirin. Hafifçe sertleşene kadar tepsi içinde bekletin. Kurabiyeleri tel ızgara üzerine alarak tamamen soğumaları için bekletin.

IMG_9143-1.JPG

img_9144-1Notlar :

  • Ben cevizleri her zamanki yöntemimle tavada biraz çevirip kaba aldım ve sıcakken 1 çay kaşığı tereyağı ve bir fiske tuz ile karıştırdım. Böylece ceviz tadı daha belirginleşiyor.
  • Çok yumuşak bir hamur olduğundan, dağılmaması için hamuru yarım saat buzdolabında dinlendirdim. Tepside şekil verdikten sonra da fırın ısınana kadar yeniden buzdolabına koydum.
  • Sanırım buzdolabında beklettiğimden pişme süresi bana az geldi. 10 dakika da aldım ama birkaç dakikaya daha ihtiyacı varmış. Bir daha ki sefere 12-15 dak pişirmeyi düşünüyorum.
  • Eğer çok tatlı kurabiye sevmiyorsanız, bir miktar şekeri azaltabilirsiniz.
  • Kuş üzümünün çekirdekleri çıtır çıtır ağza geliyor ama çekirdekli üzüm yemeyen oğlumu bile rahatsız etmedi bu durum. Gene de sizi rahatsız edeceğini düşünüyorsanız, yerine kuru üzüm kullanabilirsiniz. Üşenmezseniz biraz küçültüp kuş üzümü boyutlarına getirebilirsiniz.
  • Tatlı kaşığı ölçüsü kullandım. Böylece 32 adet kurabiyem oldu.

Afiyet olsun🙂

img_9156

Kaynak : Altın Kitap KURABİYELER, Alfa Yayınları Sayfa 236

İlgili Yazılar :

Bir Cevap Yazın

