Haşhaşlı Çörekler

IMG_7851-1Haşhaşlı çöreği en güzel benim annem yapar 🙂 Bende Yağız’ın doğum günü menüsünde bir deneme yapayım dedim. Ancak sonuçtan çok memnun kalmadım. Tarifi eklemeden önce bir deneme daha yapmak istedim o yüzden. Sonunda deneyebildim ve daha iyi oldular. Fotoğraflar ilk yaptığım şekliyle ama ben son denememi yazacağım.

IMG_7850-1Malzemeler :

  • 4 su bardağı un (Bir miktarda açmak için gerekli)
  • 1 paket yaşmaya
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı ılık su

İç Malzeme :

  • 400 gr haşhaş
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağı şeker

Yapılışı :

Unu eleyip tuz ve şekeri ilave edin. Ilık suda mayayı eritip ekleyin ve ele yapışmayan bir hamur elde edin. Üzerine ıslak bir havlu serip ılık bir ortamda mayalanmasını bekleyin.

İç malzemesini birbiriyle karıştırın.

Mayalanan hamuru 10 eşit parçaya bölüp yuvarlayın. 1 tanesini oklavayla açıp, iç malzemesinden 2-3 kaşık sürün. Sonra gözleme yapar gibi katlayıp bir köşede bekletin. 2. peziyi de açıp iç malzemesini sürün. Önce açtığınız kenarda bekleyen peziyi ortasına koyun ve yeniden gözleme şeklinde katlayın. Bu şekilde 5 hamur elde edeceksiniz. Bunları düz bir tepsiye alıp buzluğa koyun. Ben yaptıkça koydum ve en sonunda yeniden çıkarmaya başladım. Tahminen 10-15 dakika kaldılar buzlukta. Buzluktan çıkarıp, yavaş yavaş açın. Hamuru delmemeye özen gösterin. Dikdörtgen şeklinde açtığınız hamuru boylamasına ikiye kesin. Sonrada her parçayı 3 e kesip spiral şeklinde yuvarlayın. Bu şekilde 30 adet çörek olacak. Kalan harcı üzerine sürün ve tepside yeniden mayalandırın. 180 derecede kızarana kadar -yaklaşık 20-25 dakika- pişirin. Fırından çıkınca hafif ıslatıp üzerini örtün ki yumuşak olsunlar.

Notlar :

  • Annem bu çöreği tepsiye spiral şeklinde dizer ve sonra dilimler. O haliyse servisi zor olduğundan ben şeklini değiştirdim.
  • Hamuru toparlamak için son aşamada elimi biraz yağladım.
  • Doğumgününde yaptığımda 40 adet olmuştu. Ancak o haliyle biraz sert oldular. Sonraki denemem de 30 adet yaptım ve daha yumuşak oldular.
  • Bu haliyle şekeri baskın oldu. Ama biz sevdik.
İlgili Yazılar :
One thought on “Haşhaşlı Çörekler

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 7 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

