Limonlu ve Portakallı Top Kurabiyeler

img_9750-1

Yıllardır denemek istediğim bu tarifi, sonunda bu haftasonu deneyebildim. Limonlu tatları çok sevdiğim malum. Ancak tereyağı oranı beni korkutuyordu. Gene de deneyip görmek istedim. Sırf tereyağı olduğunu bilmesem, gayet lezzetli bir ara krema oldu. Bu tarif de gene Zinnur’un muhteşem arşivinden Limonlu Top Kurabiyeler. Ben biraz portakal ilavesi yaptığımdan adını değiştirdim 🙂 Yaptığım şekliyle tarifini yazayım unutmadan 🙂

Malzemeler :

  • img_9768-11 1/3 bardak un
  • 2/3 bardak mısır nişastası
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 227 gr yumuşak tereyağı
  • 1/2 bardak pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı limon&portakal kabuğu rendesi
  • 1 paket vanilya

Limonlu Dolgu :

  • 1 bardak pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı limon&portakal kabuğu rendesi
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 75 gr yumuşak tereyağı
  • 3 tatlı kaşığı portakal marmeladı (Ben ekledim)

Dış Kaplama : 

  • 1 tatlı kaşığı zerdeçal
  • 4 tatlı kaşığı toz şeker

img_9752-1

Yapılışı :

İki fırın tepsisini pişirme kağıdıyla kaplayın. Un, nişasta ve tuzu bir kapta karıştırın. Tereyağı, şeker, portakal&limon kabuğu ve vanilyayı bütünleşinceye kadar mikserle çırpın. Unlu karışımı da ekleyip yoğurun. Çok yumuşak bir hamurunuz olacak. Bir tatlı kaşığı büyüklüğünde kurabiyeler hazırlayın. Zerdeçal ve şekeri karıştırın ve kurabiyeleri bu karışıma bulayın. Bu aşamada ben buzdolabında 20 dakika kadar beklettim.

Fırınınızı 175 dereceye ayarlayın. Kurabiyeleri 15 dakika pişirin. Soğuyana kadar bekleyin.

Dolgu malzemelerini mikserle karıştırın. Kurabiyeleri büyüklüklerine göre eşleştirip aralarına yarım tatlı kaşığı dolgu malzemelerinden ekleyip birleştirin.

img_9754-1

Notlar :

  • Evde limon az kaldığından, portakal kabuğu da ekledim. 3 limondan 1 tatlı kaşığı limon kabuğu çıktı. 2 tane de portakal kabuğu rendeledim.
  • Dolgu malzemesinin hem tereyağı yoğunluğunu hafifletmek hem de rengini değiştirmek için portakal marmeladı ekledim. Ancak bunu eklemeden de gayet lezzetli bir krema olmuştu.
  • Zerdeçal tadına herhangi bir etki yapmadı. Rengi ise gayet güzel oldu.
  • Ara kremasını krema sıkma torbasıyla sıksam daha düzgün olacakmış. Bir daha ki sefere öyle yapmalı.
  • Bu malzeme ile 23 adet kurabiyem oldu.

img_9759-1

Limonlu tatları seviyorsanız deneyin derim 🙂

img_9760-1

İlgili Yazılar :
One thought on “Limonlu ve Portakallı Top Kurabiyeler

  1. Geri bildirim: Limonlu ve Portakallı Top Kurabiyeler – Yemek Blogları Networkü

Bir Yanıt Bırakın

