Çikolatalı Ceviz Turtası

IMG_9928-1

Bu tarifi yıllar önce denemiştim. Ancak o zamanlar bir bloğum olmadığından, fotoğrafta çekmemişim. Tamamen unsuz hazırlanan bu tarif, oldukça yoğun bir lezzete sahip. Orjinalinde çok güzel bir süsleme önerisi de var. Daha önce defalarca denemiş olsam da, şimdi tam mevsimi gelmediğinden gül yapraklarından, çikolata yaprakları yapamadım. Ancak bu süsleme öyle zarif ki, illa ki görün diye daha önce yaptığım pastanın linkini vermek isterim. Sacher Torte tarifinde bu süslemeyi kullanmıştım.

Bu tarifi çok sevdiğim Çikolatalı Tatlılar ve Pastalar kitabından denedim. Gelelim tarifi yazmaya:

IMG_9908-1Malzemeler :

  • 375 gr. bitter çikolata (Ben 220+30 gr kullandım. Yaprak yapmadığım için fazlası gerekmedi)
  • 250 gr çekilmiş ceviz içi
  • 4 adet yumurta
  • 125 gr tereyağı
  • 200 gr toz şeker

Kreması için:

  • 250 ml krema (200 gr kullandım)
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • Vanilya

Yapılışı:

Kekin Yapılışı:

23 cm lik kek kalıbını yağlayıp unlayarak yağlı kağıt serin. Fırını 150 dereceye ısıtın. Çikolatanın 110 gr ı ile cevizin yarısını mutfak robotunda çekin. Sonra kalan cevizle 110 gr çikolatayı da çekerek karıştırın. Yumuşamış tereyağı ile şekerin 2/3 ünü karıştırarak yumuşak bir karışım elde edin. Yumurta sarılarını, her defasında bir tane ekleyerek iyice karıştırın. Ceviz ve çikolata karışımını da ekleyin. Yumurta aklarını kalan şekerle kar görünümü alana kadar çırpın. Plastik bir spatula ile çikolatalı karışıma katıp karıştırın. Kek kalıbına dökerek 60-70 dakika pişirin. Soğuyunca kalıptan çıkarın.

Kremanın Yapılışı :

Buzlu suya yerleştirilen bir kasede krema, şeker ve vanilyayı sertleşene kadar çırpın. Metal bir spatulayla turtayı krema ile kaplayın. Bir saat soğutun. Benmari usulü eritilmiş 30 gr çikolatayla, pastanın üzerine çikolata şeritleri sıkın. Turtanız hazır 🙂

IMG_9940-1Notlar : 

  • Oldukça yoğun tadıyla, soğuk havalara daha uygun bir turta oldu.
  • Bugünlerde her şeyin şekeri fazla geldiğinden bana, bunun da biraz azaltılabilir gibi geldi.
  • Ben 70 dakika pişirdim ama 60 dakika yeterli olacakmış. Bu şekilde üstü biraz kurudu.
  • Mütevazi süslemesine rağmen, şık bir turta oldu. Özellikle unsuz tatlar arayanlar için tavsiye ederim.

 

 

 

 

Kaynak : Çikolatalı Pastalar ve Tatlılar, Remzi Kitabevi Sayfa 10IMG_9912

One thought on “Çikolatalı Ceviz Turtası

  1. Geri bildirim: Pate Sucree ve Peynirli, Ahududu Sürprizli Tart | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

