Beyaz Çikolatalı Ahududu Reçeli

IMG_0322-1.JPG

Bu reçel uzun yıllardır aklımdaydı. Ahududu buralarda çok bulunan bir meyve olmadığından mıdır nedir, bir türlü yapamamıştım. Ama oğlumun doğumgününde yaptığım Pate Sucree ve Peynirli, Ahududu Sürprizli Tart da kullanmak için denemeye karar verdim. Sonunda dondurulmuş ahududu kullanarak yaptım. Bu tarifte, kendimi arşivinden bir türlü alamadığım Zinnur’a ait. Ben beyaz çikolatalı olarak denedim ve ona göre de biraz ölçüleri değiştirdim. Beyaz çikolata bittere göre daha şekerli olduğundan şeker miktarını azalttım ve yarım ölçü denedim. Yaptığım şekliyle yazacağım şimdi. 

IMG_0317-1Malzemeler :

  • 500 gr Ahududu (dondurulmuş kullandım)
  • 250 gr şeker
  • 1/2 limon suyu
  • 250 gr beyaz çikolata

Yapılışı:

Çözülmüş ahududuyu blenderdan geçirdim ve ince süzgeçten geçirerek çekirdeklerinden kurtuldum. Şekeri ve limonu ekleyerek bir tencereye aldım. Kaynama noktasına geldikten sonra 5 dakika kadar yavaşça karıştırarak pişirdim. Doğranmış çikolataları ekledim. Karıştırarak erimesini sağladım. Seramik bir kaseye alıp üzerine yağlı kağıt kapattım ve bir gece buzdolabında beklettim. Ertesi gün yeniden tencereye alıp ocağa koydum. Kaynama noktasına getirip 5 dakika yüksek ateşte karıştırarak pişirdim. Ben pastada kullanmayı planladığımdan kıvamı koyu olsun istedim ve 5 dakika daha pişirdim karıştırarak. Sonrasında cam kaplara bölüştürdüm.

IMG_0306-1Notlar:

  1. Bu ölçü ile benim 475 gr yoğun reçelim oldu.
  2. Tam istediğim gibi ekşi bir tadı oldu. Daha tatlı seviyorsanız şeker ölçüsünü artırabilirsiniz.
  3. Diğer çikolata türlerini de denemek istiyorum. Pasta kreması olarak çok güzel olacağını düşünüyorum.

Afiyet olsun 🙂

İlgili Yazılar :
One thought on “Beyaz Çikolatalı Ahududu Reçeli

  1. Geri bildirim: Pate Sucree ve Peynirli, Ahududu Sürprizli Tart | Bir Dilim Keyif…

Bir Cevap Yazın

