Meyveli Kurabiyeler

IMG_5326-1Bu kurabiyeleri oğlumun ilk doğumgününde denemiş ve vişneler beni çok uğraştırdığından, bir daha yapmayı göze alamamıştım. Kurutulmuş vişneleri çekirdeklerinden kurtarmak neredeyse imkansız olduğundan, çekirdekleri çıkarılmış vişneleri kurutma yoluna gitmiş ve günlerce kurumalarını beklemek zorunda kalmıştım 🙂 Bu sefer o kadar zahmeti çekemeyeceğimden vişne yerine yaban mersini kullandım. Ama genede onca meyveyi doğramak bir hayli uğraştırdı beni. Yarım malzeme kullanmak daha akıllıca olurdu sanırım.

Tarif Altın Kitap Kurabiyeler’den. Ben evdeki malzemelere göre miktarlarda oynadım biraz. Tarifin orjinalini yazıp, parantez içine kullandığım miktarları yazacağım:

IMG_5310-1Malzemeler :

  • 360 gr kuru üzüm (390 gr kuru üzüm kullandım)
  • 180 gr. kuru vişne (yaban mersini kullandım)
  • 250 ml sıcak su (meyveleri ıslatmak için)
  • 375 gr. un
  • 2 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 1,5 tatlı kaşığı karbonat (2 paket kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı toz yenibahar (1/2 çay kaşığı kakule)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 180 gr. yumuşatılmış tereyağı
  • 300 gr. esmer şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı vanilya esansı (kullanmadım)
  • 2 adet iri yumurta
  • 300 gr. yulaf ezmesi
  • 200 gr iri doğranmış ceviz (fındık kullandım)
  • 280 gr. çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış kuru erik (215 gr. kullandım)
  • 280 gr. çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış hurma (325 gr. kullandım)

IMG_5308-1Yapılışı :

Fırınınızı 200 dereceye getirip ısıtın. Üç fırın tepsisini yağlayın. (Yağlı kağıt kullandım) Üzüm ile vişneleri (yaban mersini) orta boy bir kaseye dökün, sıcak suyun içinde 15 dk. ıslayın. İyice süzün. Islatma suyundan 6 yemek kaşığı kadarını bir kenara ayırın. Un, tarçın, karbonat, zencefil, kabartma tozu, yenibahar (kakule) ve tuzu orta boy bir kabın içinde karıştırın. Tereyağı ve esmer şekeri geniş bir kabın içinde krema kıvamına gelinceye kadar yüksek hızda mikser ile çırpın. Vanilya esansı ve yumurtaları içine ekleyin, hafifçe karıştırın. Kuru malzemeyi, kenara ayırdığınız 6 yemek kaşığı ıslatma suyunu da ilave edip karıştırın. En son olarak yulaf, ceviz (fındık), erik, hurma, üzün ve vişneyi (yaban mersini) katarak hamuru hazırlayın. Hamurdan 1 yemek kaşığı büyüklüğünde parçalar alarak 8 cm. ara ile tepsilere dökün. Üzerlerini hafifçe bastırarak yassıltın. Kurabiyelerin kenarı altın rengini alana dek 8-10 dk. (12-14 dakika pişirdim) pişirin. Kurabiyeleri tel ızgara üzerine alarak tamamen soğumaları için bekletin.

IMG_5415-1Notlar :

  • Ben evdeki malzemelere göre kuru meyve miktarlarını değiştirdim.
  • Tarifte söylenenden daha küçük kurabiyeler yaptım. Bir tatlı kaşığı ölçüsü kullandım. Ceviz büyüklüğünde kurabiyelerim oldu. Birazını kaşıkla döktüm, birazını ise yuvarladım. Ama ele bulaşan bir hamur olduğundan zor oldu biraz.
  • Bu ölçü ile kitapta söylenen 75 adetin aksine 116 adet kurabiyem oldu. Bol bol buzluğa konulabilir 🙂
  • Ben pişirme süresini artırdım biraz. Fırından fırına farkedebilir. 14 dakika iyi geldi bana, siz altı kızarana kadar pişirin.
  • Tepside soğumadan almayın, dağılabilir.
  • Bu ölçüyle 116 adet kurabiyem oldu. Bol bol buzluğa attım. Yarım ölçü yapmak lazım bir daha ki sefere 🙂

Oldukça lezzetli kurabiyeler oldu bunlar. Denerseniz afiyet olsun 🙂

Kaynak : Altın Kitap KURABİYELER, Alfa Yayınları Sayfa 198

İlgili Yazılar :

5 thoughts on “Meyveli Kurabiyeler

  1. Geri bildirim: Hurmalı ve Cevizli Kurabiyeler | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Şeftalili & Erikli Crumble | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Biscotti-Selanik Gevreği | Bir Dilim Keyif…

Yorum bırakın