Çikolatalı Cheesecake

IMG_3645-1Yağız’ın doğum gününde, minecraft bloklarına benzer bir şey yapmak isteyince, aklıma çikolatalı bir cheesecake yapma ve üzerine çim niyetine fıstıkla kaplama fikri geldi. En güvenilir tarifi Zinnur’da bulabileceğimi düşündüm ve de yanılmadım. Tarifin orijinali şurada. Ama ben hem miktarını yarım ölçü arttırdım, hem de malzemelerle bir miktar oynadım. Buraya kendi yaptığım şekliyle yazacağım.

IMG_3561-1Malzemeler:

Tabanı için:

  • 2+1/4 su bardağı (ben cup ölçüsü kullandım) ince çekilmiş kakaolu bisküvi (Eti Kakaolu kullandım)
  • 3/4 bardak ince çekilmiş badem
  • 1/2 bardak eritilip ılınmış tereyağı

Peynirli Harç:

  • 400 gr oda sıcaklığında labne (2 saat kadar kağıt peçetede bir süzgeç üzerinde süzülecek. Son ağırlığı 330 gr civarında oluyor)
  • 350 gr tuzsuz lor peyniri
  • 2/3 su bardağı şeker
  • 5 yumurta
  • 510 gr kuvertür çikolata (400 gr bitter, 110 gr sütlü kullandım. Hepsi bitter de olabilir, bende kalmamıştı)
  • 1+1/2 su bardağı süt kreması
  • 3 yemek kaşığı erimiş tereyağı
  • 1 paket vanilya

Üzeri için:

IMG_3571-1Yapılışı:

Tabanı:

Bisküvi kırıkları, badem ve tereyağını karıştırın. 23 cm. lik kare bir kalıbın altını ve yanlarını yağlı kağıt ile kaplayın. Tereyağı sürerek kağıtları kalıba sabitleyin. Hazırladığınız karışımı kalıba bastırarak düzgünce yerleştirin. Bunun için bardak altı kullanabilirsiniz. Peynirli harç hazırlanana kadar bu şekilde buzdolabında bekletin.)

Peynirli Harç:

Kremayı kaynama noktasına getirin ve doğranmış kuvertür çikolataların üzerine dökün. 3 yemek kaşığı tereyağını da ekleyip, çikolataların pürüzsüz bir şekilde erimesini sağlayın. Bir kenarda ılımaya alın. Lor peyniri pütürlü olduğundan ben bu aşamada mikser yerine el blenderı kullanıyorum. Lor ve süzülmüş labneyi bir kaba alın. Blender ile karıştırın. Şeker ekleyip yeniden karıştırın. Yumurtaları tek tek ekleyip aralarda bütünleşinceye kadar karıştırın. Çikolatalı karışımı ve vanilyayı ekleyin. Hamur tek renk olana kadar karıştırın. Buzdolabındaki soğumuş kalıba boşaltın. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 1 saat civarı pişirin. (Ben ısıyı yanlışlıkla düşük ayarlamışım, pişmesi çok daha uzun sürdü.) Harcın hareketliliği bitince fırını kapatın ve kapağını açarak biraz bekletin. Çatlamaması için sıcağa alıştırarak dışarı alın. Soğuyana kadar oda sıcaklığında bekletin. Sonra buzdolabına alın. Yaklaşık bir gece bekletin.

Üzeri İçin:

Asıl tarifte üzerinde daha fresh bir sos vardı. Ama ben minecrafta benzemesi için çikolata sos hazırladım. Ben pastadan artan ganaja bir miktar daha krema ekleyerek akışkan bir sos elde ettim. Siz dilediğiniz sosu kullanabilirsiniz. Ahududu sosu da yakışır eminim. Buzdolabındaki cheesecake’e bu sosu döküp bir süre daha beklettim. Sos üzerinde donunca, çime benzemesi için yeşil olsun istediğimden, daha önce yapmış olduğum fıstık krokanı blenderdan geçirerek pralin haline getirip üzerine serptim.

Ben altı çıkabilen bir kalıpla yaptığım için çıkartmak sorun olmadı. Küçük kareler istediğimden 36 eşit parçaya böldüm.

IMG_3570-1İpuçları:

  1. Cheesecake çatlamasın diye, kalıbın altında bir tepsiye su ekledim. Bu sefer çatlamadı gerçekten 🙂
  2. Labneyi süzmekte bu anlamda işe yarıyor. İçindeki su oranı azalınca çatlama ihtimali düşüyor.
  3. Tabandaki bisküvi kırıkları bana biraz kuru geldiğinden, buraya yazarken tereyağı oranını biraz arttırdım.
  4. Malzemeleri arttırırken şeker oranına dokunmadım. Üzerine de çikolata sosu yapacağım için çok tatlı olsun istemedim. Bence tadı gayet yerindeydi ama daha tatlı seviyorsanız şekeri 1 bardak kullanabilirsiniz.
  5. Cheesecake’i oda sıcaklığına alıştırarak fırından çıkarmak gerekiyor. Biraz fırının içinde, biraz kapağı aralık, biraz oda sıcaklığında ve en son buzdolabında 🙂

IMG_3630-1

Bu cheesecake doğum gününün yıldızı oldu. Deneyin pişman olmazsınız 🙂

İlgili Yazılar :

7 thoughts on “Çikolatalı Cheesecake

  1. Geri bildirim: Yağız’ın 10 Yaş Doğum Günü Menüsü | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Limonlu Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Erikli Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Portakallı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Balkabaklı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Ayvalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Bisküvi Kremalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

Yorum bırakın