Balkabaklı Browni Cheesecake

IMG_1651-1

Bu tarifi görünce, ilk fırsatta denemek için, içimde karşı konulmaz bir istek duydum. Selimiye hakkında bilgi ararken bulduğum bir blog, Damy’s Kitchen. Selimiye’de yaptıkları workshopları hayranlıkla izliyorum. Kim bilir belki bir gün bende o manzarada pasta yapma fırsatı bulabilirim. İşte bu tarifi ben o blogda gördüm. Balkabaklı Brownie Cheesecake. Fotoğrafları öyle etkileyici ki, yapmadan duramıyorsunuz 🙂

IMG_1665-1Yalnız ben yaparken bir takım aksilikler yaşadım. Gerçi mutfakta yaşanılan her aksilik beni başka tadlara götürüyor 🙂 Önce uygun boyutta kalıbım olmadığını farkettim ki bu arada hamuru hazırlamıştım. Ben de 23 cm lik kelepçeli ve 16 cm lik çember olmak üzere iki kalıba paylaştırmaya karar verdim. 23 cm lik kalıptaki çatlayınca üzerini kapatmak için kabak püreli bir krema ekledim. Bir de ben blogda belirtilen baharat karışımı yerine kendi sevdiğim baharatları ekledim. Bu aralar herşey bana fazla tatlı geliyor. Bu yüzden bir daha ki sefere şekerini azıcık azaltabilirim ama onun dışında tam bir kış cheesecake’i oldu. Kahveyle aram olmamasına rağmen çok yakışacağını düşündüm niyeyse. Bir ateşin önünde, kahve, bu cheesecake ve kitap üçlüsü muhteşem olurdu muhtemelen 🙂

IMG_1669-1Tarifin orijinal linkini yukarı da verdim. Şimdi ben yaptığım ufak tefek değişikliklerle kendiminkini yazayım:

IMG_1685-1Malzemeler:

Brownie:

  • 100 gr(1/2 su bardağı) tereyağ (oda sıcaklığında yumuşak)
  • 140 gr(3/4 su bardağı) toz şeker
  • 4 adet yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • 300 gr (1+1/2 su bardağı) bitter çikolata (erimiş)
  • 90 gr (2/3 su bardağı) un

Yapılışı

23 ve 16 cm.lik iki kalıbın tabanına göre yağlı kağıt kesin ve içine yerleştirin. Yumuşak tereyağ ve toz şekeri mikserle orta yüksek hız ayarında 3 dakika kadar çırpın. Yumurtaları teker teker, aralarda çırpmak suretiyle ekleyin. Tuz ve eritilip soğutulmuş çikolatayı ekleyin. Vanilya ve unu da ilave edip kısaca çırpın ve kalıplarınızın tabanına paylaştırarak düzeltin. Bu şekilde beklemeye bırakın.

IMG_1684-1Cheesecake:

  • 200 gr (1 su bardağı) toz şeker (Bir daha ki sefere 150 gr deneyeceğim)
  • 50 gr (1/4 su bardağı) esmer şeker
  • 500 gr balkabağı (küp küp doğranmış)
  • 680 gr (3 su bardağı) labne peyniri (oda sıcaklığında)
  • 3 adet yumurta (oda sıcaklığında)
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 120 gr (1/2 su bardağı) krema
  • 16 gr (2 yemek kaşığı) mısır nişastası
  • 1 buçuk tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 çay kaşığı zerdeçal
  • 1/2 muskat rendesi
  • 100 gr. bitter çikolata parçacıkları (erimiş)

Yapılışı:

Balkabaklarınızı küçük parçalar halinde doğrayıp bir tencereye koyun ve içine 1/4 su bardağı su ekleyip kısık ateşte kapağı kapalı şekilde yumuşayana dek pişirin. Yumuşayınca blenderdan çekip bekletin. Fırınınızı 180 derecede ısıtın. Harcının bir kısmını çikolatalı yapmak için, çikolatayı benmari usulü eritin. Bir kaba toz şeker, esmer şeker ve labne peynirini koyun ve yaklaşık 2 dakika çırpın. Balkabağı püresini ekleyin ve sadece karışana dek çırpın. Yumurtaları teker teker ve arada karıştırmak suretiyle ekleyin. Ayrı bir kasede krema, limon suyu, nişasta ve baharatları karıştırın. Cheesecake karışımına ekleyin. Pürüzsüz olana dek çırpın. Bu karışımdan 1 su bardağı ayırın ve ayırdığınızın içine erimiş bitter çikolatanızı koyup karıştırın. Browni katmanınızın üzerine cheesecake harcınızı paylaştırın ve çikolatalı cheesecake harcından kaşık kaşık üzerine koyup bıçakla ebruli desen yapın. Ben bu aşamada çok dikkatli olmadım ve yoğun bir çikolatalı katman oluşmadı. Üstelik çatlamasına da sebep oldu muhtemelen. Fırında 10 dakika pişirin. 10 dakikanın sonunda fırının derecesini 150 ye düşürün ve 1 saat daha pişirin. 1 saatin sonunda fırını kapatın fakat cheesecake içinde yarım saat kalsın. Yarım saatin sonunda fırının kapağını üstten hafif açın fakat yine cheesecake içinde yarım saat kalsın. Yarım saatin sonunda fırından oda sıcaklığına çıkartın ve soğuyana dek bekleyin. Soğuyunca ise buzdolabına koyun ve ertesi güne dek bekletin.Ertesi gün kalıbından çıkartın. Ben bu aşamada iki cheesecake için farklı uygulama yaptım. Çatlamayanı sadece çırpılmış ve şeker katılmış krema ile süsledim. Diğeri için krema hazırladım.

IMG_1698-1Üst Krema:

  • 500 gr balkabağı (doğranmış)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket krema
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Balkabağını doğrayıp 2 yemek kaşığı şekerle biraz bekletin. Sonra pişirin. Ben iyice suyunu çekmesi için püre haline getirip düşük ısıda fırınladım. Soğuduğunda, şekerle çırpılmış kremadan damak tadınıza göre ekleyip bir krema oluşturun. Hazırladığınız kremayı cheesecake üzerine sürün. Bu miktardan epeyce arttı ve ben sonrasında onu kuplara çevirdim 🙂

Süslemek için:

  • Çikolatalı glazür
  • Krema
  • Ceviz

Yapılışı : 

Ben daha önce hazırlayıp dondurduğum glazürle şeritler yaptım. Siz isterseniz sadece çikolata eritip dökebilir yada eritilmiş çikolataya bir kaç kaşık krema ekleyebilirsiniz. Üzerine balkabaklı krema için hazırlanan ve hepsi kullanılmayan krema ile süsleyin. Ceviz yerleştirmekte keyfinize kalmış. Bence ceviz balkabağına çok yakışıyor. Hatta krokan olarak hazırlayıp üzerine serpmek daha lezzetli olurdu muhtemelen.

IMG_1700-1

Notlar:

  1. Bu ölçüyü ikiye bölüp 20 cm lik kalıpta yapabilirim sanırım. Bir daha ki sefere öyle deneyeceğim.
  2. Çatlamaması için fırına bir kap içinde su koydum. Biri çatladı, diğeri çatlamadı 🙂
  3. Alt browni kısmı aşırı lezzetli ve tadı yerindeydi. Üst kısmı da çok lezzetli olmakla birlikte biraz tatlı geldi bana. Biraz azaltmalı bir sonrakinde.
  4. Harcına eklenen çikolata orjinalindeki gibi dağılmadı. Bir daha ki sefere bu eklemeyi yapmayacağım.

Tam bir kış tatlısı oldu bu. Deneyin pişman olmazsınız 🙂

İlgili Yazılar :

13 thoughts on “Balkabaklı Browni Cheesecake

  1. Geri bildirim: Sofralar Kurmak… | Bir Dilim Keyif…

  2. Merhaba,
    Gerçekten harika görünüyor ellerinize sağlık…yapımıda gerçekten basit tutmuşsunuz deneyeceğim ama umarım becerebilirim :)) Zencefili toz yerine rendelenmiş olsak koysak olur mu acaba birde acı olduğu için ben pek zencefil tadını sevmiyorum koymasakda olur mu? Yapamazsam hep tatlılarımızı aldığımız ve ailecek beğendiğimiz bir yer var sitelerinide yeni gördüm sizde göz atın bence beğenirsiniz ürünlerini https://cevizagaci.com/dogum-gunu-pastasi

    Beğen

  3. Geri bildirim: San Sabestian Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Portakallı Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Limonlu Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Erikli Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Portakallı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  9. Geri bildirim: Balkabaklı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  10. Geri bildirim: Ayvalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  11. Geri bildirim: Balkabaklı Puding | Bir Dilim Keyif…

  12. Geri bildirim: Bisküvi Kremalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

Yorum bırakın