Bisküvi Kremalı Cheesecake

Cheesecake sanırım son zamanlarda en çok yaptığım tatlı çeşidi. Bu fotoğrafları çektiğimde not etmemişim ölçüleri ama sonrasında bir kere daha yaptım ve çok lezzetli oldu. Bende yeniden ölçüleri unutmadan buraya yazmak istedim. Biscoff kremayı sanırım herkes duymuştur. Fiyatı yüksek olduğundan ben onu hiç alıp denemedim. Ama aynı mantıkla yapılmış karamelli bisküvi kremaları mevcut marketlerde. Ben birkaçını denedim. En beğendiğim Fiskobirlik markasının ürettiği bisküvi kreması oldu. Onu kullandım.

Malzemeler:

Tabanı:

  • 1 paket eti burçak ya da kakaolu bisküvi
  • 60 gr eritilmiş tereyağı

Cheesecake Katı:

  • 160 gr bisküvi kreması
  • 400 gr labne ya da ricotta
  • 160 gr doğranmış bitter ya da sütlü çikolata
  • 1 paket sıvı krema
  • 3 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 2 yemek kaşığı portakal suyu

Üzeri için:

  • 100 gr bisküvi kreması
  • 50 gr bitter çikolata (isteğe bağlı)
  • Ceviz ya da badem krokan

Yapılışı:

Tabanı: Bisküvileri rondodan geçirin. Erimiş tereyağı ile karıştırın. Kağıtla kaplanmış 23 cm lik kalıba dökün ve düzgünce bastırarak yerleştirin. İç malzemesi hazır olana kadar buzdolabında bekletin.

Cheesecake Katı: Kremayı kaynama noktasına kadar getirin. Doğranmış çikolataların üzerine dökerek erimelerini sağlayın. Bisküvi kremasını da ekleyerek karıştırın. Bir tel çırpıcı ile peyniri karıştırın ve içine çikolatalı karışımı ekleyin. Portakal suyunu ilave edin ve en son yumurtaları tek tek karıştırarak ekleyin. Kalıba dökün. Su koyduğunuz fırın tepsisinin içine başka bir tepsi koyun ve kalıbı içine yerleştirin. Yani kalıba su değmeyecek. Önceden 160 dereceye ısıtılmış fırında 70 dakika kadar pişirin. Süre sonunda fırını kapatıp biraz içinde bekletin. Sonra kapağını açıp bekletin ve sonrada oda sıcaklığına alın. Bir gece buzdolabında bekledikten sonra kalıptan çıkarın. Sıcak su dolu kabın içine bir kavanoz yardımıyla bisküvi kremasını koyun ve sıvı hale getirin. Bu aşamada isterseniz çikolatalı benmari usulü eritip içine ilave edebilirsiniz. Bu fotoğraflardaki öyle hazırlandı. Ama daha sonra yaptığımda sadece bisküvi kreması ile süsledim ve o daha karamel tadında oldu. Cheesecake’in üzerine dökün. Sonrasında süslemesi size kalmış. İster ceviz, badem, fındıkla, isterseniz bunların krokanlarıyla ya da çikolata kırıklarıyla süsleyin. Ya da sade bırakın.

Notlar:

  • Ben bu cheesecake’i hem labne hem de ricotta ile denedim. İkisi de lezzetli. Ricotta ile yapınca daha tok bir yapısı oluyor.
  • Üzerini süslemek tamamen keyfinize kalmış. Ben o sırada elimin altında ne varsa onu kullanıyorum.
  • Cheesecake’iniz çatlarsa dert etmeyin. Benimki genelde çatlıyor ama krema sürünce gözükmüyor 🙂
  • Bekledikçe tadı oturuyor. O yüzden misafirleriniz için önceden yapabilirsiniz.
İlgili Yazılar :

Yorum bırakın