Portakallı Çikolatalı Cheesecake

IMG_2649-1

Ne zaman yeni bir şeyler denemek istesem, ilk baktığım yer Bizim Pastane oluyor. Bu da Zinnur’un Portakallı Çikolatalı Cheesecake tarifi. Ben tarifi iki kere denedim ama ikisinde de farklı malzemelerle denedim. Tarifte kullanılan Ricotta peyniri çok kolay bulabildiğim bir peynir değil. O yüzden bende bulabildiklerimle denedim. İki şekli de gayet lezzetli olunca tarifi ekleyeyim istedim. Kendi yaptığım şekliyle alternatifli olarak yazacağım. Parantez içinde verdiklerim beyaz çikolatalı ganaj ile kaplı olan cheesecake’in malzemeleri olacak.

IMG_2647-1Taban için:

  • 3/4 bardak un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • Bir fiske tuz
  • 57 gr soğuk kesilmiş tereyağı
  • 2 yemek kaşığı erimiş çikolata

Cheesecake için:

  • 4oo gr ricotta ve 280 lor peyniri (350 gr lor peyniri ve 330 gr labne)
  • 1/4 su bardağı şeker ( 1/4 su bardağı esmer şeker)
  • 3 yumurta
  • 1 portakalın suyu ve kabuğunun ince rendesi
  • 1 çay kaşığı portakal aroması (Konmasa da olur)
  • 2/3 bardak sıvı krema
  • 198 gr küçük parçalara kesilmiş beyaz çikolata (198 gr küçük parçalara kesilmiş sütlü çikolata)

Üstü için:

  • 85 gr küçük parçalara kesilmiş bitter çikolata (85 gr küçük parçalara kesilmiş beyaz çikolata)
  • 1/2 bardak sıvı krema

Süsleme İçin:

  • Portakal Kurusu
  • Çikolata parçaları (karadut özü)
  • File badem

Yapılışı :

Tabanı : Un, şeker ve tuzu karıştırın. İçine soğuk tereyağlarını ekleyip ezin. Bu aşama biraz uğraştırıcı olabilir. Sonrasında erimiş çikolatayı ekleyip birleştirin. 22 cm lik kelepçeli kalıbın altına yağlı kağıt serin ve içine hazırlanan tabanı bastırarak yerleştirin. İnce bir katman olacağından yerleştirmekte zorlanabilirsiniz.

Cheesecake Katmanı: Fırını 175 dereceye ayarlayın. Peynirleri, şekeri, yumurtayı, portakal suyu ve rendesini, aromayı bütünleşinceye kadar çırpın. Kremayı kaynama noktasına getirip altını kapatın ve doğranmış çikolataların üzerine dökün. Karıştırıp erimesini sağlayın. Peynirli karışıma ekleyip çırpın. Kalıba döküp, 1 saat kadar, cheesecake’in kenarları tutuncaya kadar pişirin. Fırını kapatıp bir süre içinde bekletin. Sonra çıkarıp iyice soğutun. Ben bu aşama da kalıpla birlikte bir gece buzdolabında bekletiyorum.

Süslemesi: Kremayı kaynama noktasına getirip doğranmış çikolatanın üzerine ekleyip karıştırın. Soğuyup biraz koyulaşınca cheesecake’in üzerine yayın. Üzerini ben portakal kuruları ile süsledim. Siz zevkinize göre çikolata ya da soslarla da süsleyebilir ya da olduğu gibi bırakabilirsiniz.

Notlar:

  • Ben cheesecake yaparken fırına bir kasede su koyuyorum ki çatlamasın. Ama her zaman başarılı bir sonuç elde edemiyorum. Çoğu zaman çatlıyor ama sos eklendiği için çok sorun olmuyor.
  • Üzerine portakal marmelatlı bir sos eklense daha ferah bir tadı olacağını düşünüyorum. Bir daha ki sefere öyle deneyeceğim.

IMG_2822-1

İlgili Yazılar :

9 thoughts on “Portakallı Çikolatalı Cheesecake

  1. Geri bildirim: Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Limonlu Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Erikli Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Portakallı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Balkabaklı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Ayvalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Bisküvi Kremalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

Yorum bırakın