San Sabestian Cheesecake

IMG_2593-002Bu cheesecake, çikolatadan hoşlanmayan babama doğum günü için ne yapsam diye düşünürken karşıma çıktı. Tarif Damyskitchen bloğundan. İspanya’nın San Sebastian şehrinde La Vina adlı bir restorandan çıkmış bu cheesecake ve bulunduğu şehrin adını almış. Tabanı olmaması yüzünden tereddütlü başlasam da, üzerinin hafif çatlaması dışında fazla sorun yaşamadım. O da sanırım kalıbımın boyutunun küçük gelmesinden kaynaklandı. Yoğun bir peynir kullanımına rağmen, o kadar da ağır gelmedi bana ama eşim bir miktar peynir tadı aldığını söyledi. Belki labne peynir biraz süzülerek de denenebilir.

IMG_2589-002Malzemeler:

  • 36 gr (4 yemek kaşığı) un
  • 500 gr (2 su bardağı) krema (oda sıcaklığında)
  • 900 gr beyaz krem peynir (oda sıcaklığında)
  • 6 adet yumurta (oda sıcaklığında)
  • 350g (1+3/4 su bardağı) toz şeker

Süslemesi için :

  • Çilek sosu (ya da herhangi bir sos)
  • Fıstık Krokan (isteğe bağlı)

Yapılışı :

Fırınınızı 190 derecede ısıtmaya başlayın. 23-24 cm’lik kelepçeli kalıbınızın içini ve kenarlarını yağlı kağıt ile kaplayın ve yağlayın. Şeker ve krem peyniri iyice karışana dek 1 dakika çırpın. Çırpmaya devam ederken yumurtaları birer birer çırparak ekleyin. Kremayı ekleyip yarım dakika kadar karıştırın. Unu da her kaşıktan sonra çırpacak şekilde ekleyin. Kalıbınıza döküp kızarana kadar (benim 70 dakika kadar sürdü) pişirin. Fırının kapağı kapalı kalsın ve 20 dakika içinde bekletin. Sonra fırın kapağını yarım açın ve 20 dakika bekletin. En son çıkartın ve oda sıcaklığında soğuyana dek bekleyip buzdolabına koyun. Tercihen bir gün sonra kalıptan ve yağlı kağıttan çıkartarak tadına varabilirsiniz. Üzerine dilediğiniz bir sos ile veya sade şekilde servis edebilirsiniz. Ben çilek sosu kullandım. Benim buzluğumda önceden hazırlanmış sosum vardı. Tarifini isterseniz Çilek Soslu Limonlu Pasta tarifimin içinde var. Ben üzerine bir de fıstık krokan serptim. Malum doğumgünü için olunca çok da sade olmasın 🙂

IMG_2580-002Notlar:

  1. Ben 23 cm.lik kelepçeli kalıp kullandım. Ama kalıp küçük geldiğinden pişerken kenarları çatladı. Eğer kalıbınız yüksek değilse daha büyük bir tane kullanmanızı tavsiye ederim.
  2. Benim pişirme sürem tariftekinden uzun sürdü. Aslında daha da uzun sürmeliydi sanırım ama ben cesaret edemedim.
  3. Başka bir kaynakta pudra şekeri ile yapılması gerektiği söylenmiş. Bir daha ki sefere de öyle deneyeyim.
  4. Artan peynir fiyatları göz önüne alındığında oldukça masraflı cheesecake yapmak. O yüzden ben bu sefer Pınar Beyaz yerine, fiyatı biraz daha makul olan Kerem markayı kullandım.
  5. Orijinali sade olarak sunuluyormuş ama bence soslu daha güzel 🙂
  6. Malzemenin çokluğunu bir yana bırakırsanız gayet pratik bir cheesecake bu. Denemekten korkmayın:-)

IMG_2588-002

İlgili Yazılar :

8 thoughts on “San Sabestian Cheesecake

  1. Geri bildirim: Portakallı Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  2. Geri bildirim: Çikolatalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  3. Geri bildirim: Limonlu Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  4. Geri bildirim: Erikli Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  5. Geri bildirim: Portakallı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  6. Geri bildirim: Balkabaklı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  7. Geri bildirim: Ayvalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

  8. Geri bildirim: Bisküvi Kremalı Cheesecake | Bir Dilim Keyif…

Yorum bırakın